Polityka Prywatności

Mając na względzie bezpieczeństwo Państwa danych osobowych opracowano niniejszą politykę prywatności. Ochrona danych osobowych oraz wszelkich przetwarzanych czy też wytwarzanych informacji jest priorytetem naszej FIRMY. Prowadzimy działalność na wielu płaszczyznach a nasze narzędzia i oprogramowanie wykorzystywane są do obsługi licznych procesów, przedsiębiorstw i podmiotów. Dokładamy starań, aby świadczone przez nas usługi były na najwyższym poziomie. Mamy poczucie szczególnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych przez nas w związku z prowadzoną działalnością. Naszym nadrzędnym celem jest spełnienie obowiązku informacyjnego w zakresie związanym z przetwarzaniem danych osobowych na najwyższym poziomie i zgodnie z aktualnymi regulacjami, tj. Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 poz. 1781) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). W niniejszej polityce informujemy o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach zbierania i wykorzystywania danych osobowych, a także o prawach podmiotów danych.

Co rozumiemy przez dane osobowe i ich przetwarzanie?

Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania żyjącej osoby fizycznej. Poszczególne informacje, które w połączeniu ze sobą mogą prowadzić do zidentyfikowania tożsamości danej osoby, także stanowią dane osobowe. Poprzez przetwarzanie danych osobowych rozumiemy wykonywanie wszelkich czynności na danych osobowych, niezależnie od tego, czy są wykonywane w sposób zautomatyzowany czy też nie (np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie).

Kiedy niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie?

Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie w każdym przypadku, w którym administratorem otrzymanych, zebranych, przekazanych, powierzonych danych osobowych jest VT Cyber Sp. z o.o. Dotyczy to wszystkich przypadków, w których VT Cyber Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i przypadków, w których dane osobowe pozyskała z innych źródeł. VT Cyber Sp. z o.o. realizuje swoje obowiązki informacyjne zgodnie z zawartymi w art. 13 i art. 14 RODO wymogami.

Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest VT Cyber Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wiertnicza 117, 02-952 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, pod numerem KRS 0000430605, REGON 146203773, NIP 7010348079. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych w VT Cyber Sp. z o.o. jest możliwy pod adresem email: iod@vtcyber.pl lub telefonicznie pod numerem:+48221225543

Jakie dane przetwarzamy?

Szanowni Państwo, przetwarzamy dane, które nam podajecie lub udostępniacie w historii przeglądania naszej strony internetowej w ramach korzystania z niej oraz realizacji naszych usług na Państwa rzecz. Prowadzimy też zautomatyzowaną analizę Państwa aktywności na naszych stronach internetowych. Dane osobowe, które zbieramy, podają Państwo dobrowolnie, lecz są one niezbędne do świadczenia naszych usług, takich jak zapytań realizowanych przy pomocy formularza kontaktowego, realizacji newslettera oraz realizacji zamówień w ramach naszego sklepu internetowego. Zbieramy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji i świadczenia usług zawartych w formularzach udostępnionych na naszych stronach w następującym zakresie:

  • dane kontaktowe i teleadresowe (takie jak nazwa firmy, imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numery telefonów, adres poczty elektronicznej);

  • dane finansowe, w tym dane dotyczące realizowanych transakcji (np. dane dotyczące transakcji finansowych);

  • dane techniczne i dotyczące wyszukiwania na stronie internetowej, które mogą być danymi osobowymi (np. adresy IP, itp.).

Jaki jest cel przetwarzania podawanych przez Państwa danych osobowych oraz podstawa prawna wraz z uzasadnieniem?

Zawarcie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem – art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO
Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/współpracownikami klientów i kontrahentów.

Rozpatrywanie skarg i reklamacji – art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO
Po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji. Administrator w związku z rozpatrywaniem reklamacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/współpracownikami klientów.

Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi – art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń. Administrator w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami prawnymi w uzasadnionym celu może przetwarzać dane pracowników/współpracowników klientów lub kontrahentów.

Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas, kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.

Prowadzenie statystyk – art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Do czasu prowadzenia innej, wskazanej w niniejszej tabeli operacji przetwarzania. Nie przechowujemy danych osobowych wyłącznie dla celów statystycznych. Posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez Administratora działań pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności.

Prowadzenie działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej – art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Do czasu wniesienia sprzeciwu, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach. Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność.

Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej – art. 6 ust. 1 lit. a RODO
Działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę prawo telekomunikacyjne i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód. Do czasu wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach, a po jej odwołaniu na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na VT Cyber Sp. z o.o. i związanych z nimi roszczeniami. Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów.

Jak długo przetwarzamy dane osobowe? Jakie są kryteria ustalania takich okresów?

Okres przetwarzania danych osobowych zależy od celów, dla których zostały one zebrane oraz przepisów prawa nakładających na VT Cyber Sp. z o.o. określone obowiązki prawne w tym zakresie oraz w przypadku udzielenia zgody aż do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań zainicjowanych z Państwa strony ograniczających wyrażoną wcześniej zgodę.

VT Cyber Sp. z o.o. przetwarza dane przez okres, który jest niezbędny dla realizacji celów przetwarzania. Przykładowo VT Cyber Sp. z o.o. przechowuje dane w zakresie realizacji zawartej umowy do czasu zakończenia jej realizacji, a następnie w prawnie uzasadnionym interesie dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa. Przepisy te mogą dotyczyć w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych (rachunkowych, podatkowych) dotyczących umowy, obowiązku przechowywania wynikającego z przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przepisów wypełnianiu międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz przepisów o automatycznej wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.

W przypadku prowadzenia postępowań sądowych lub pozasądowych okresy przechowywania danych mogą ulec wydłużeniu, np. z uwagi na przerwanie lub zawieszenie okresu przedawnienia roszczeń.

Należy pamiętać, że dane mogą być przetwarzane/przechowywane oddzielnie z uwagi na stosowne cele lub podstawy prawne przetwarzania (np. odwołanie zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu podmiotów trzecich nie spowoduje, że VT Cyber Sp. z o.o. przestanie przetwarzać dane ze względu na inne cele wynikające z uwarunkowań prawnych).

Jakie prawa Państwu przysługują jako podmiotom danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przysługują Państwu następujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez inne podmioty współpracujące z VT Cyber Sp. z o.o., a także zaufanych partnerów:

  • prawo dostępu do swoich danych, w tym uzyskania kopii danych;

  • prawo żądania sprostowania danych;

  • prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym);

  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, jakim jest w Polsce Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – https://www.uodo.gov.pl/pl (w razie uwag lub wątpliwości zachęcamy do wcześniejszego kontaktu z nami);

  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych;

  • prawo sprzeciwu (sprzeciw wobec przetwarzania, sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, sprzeciw uzasadniony wobec przetwarzania danych w uzasadnionym interesie administratora).

Jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możecie Państwo dodatkowo skorzystać z poniższych praw:

  • prawo do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w celu realizacji umowy (niezbędne w celu świadczenia usługi);

  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego w celu przesłania danych innemu administratorowi.

W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z nami w zakładce Kontakt i wypełnić stosowny formularz, wysłać korespondencję na adres VT Cyber Sp. z o.o.

W przypadku żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, poinformujemy odbiorców tych danych, którym ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku, a także na Twoje żądanie dotyczące Twoich danych poinformujemy Cię o tych odbiorcach.

Komu udostępniamy dane?

Państwa dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu administratora, m.in. spółkom w ramach współpracy z VT Cyber Sp. z o.o., dostawcom usług IT, agencjom marketingowym. Podmioty te przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z jego wytycznymi. W takich przypadkach wymagane jest od podmiotów trzecich zachowanie poufności i bezpieczeństwa informacji oraz weryfikowane jest, czy zapewniają one odpowiednie środki ochrony danych osobowych.

Państwa dane mogą być również udostępniane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. organom ścigania. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa możemy także udostępniać Państwa dane instytucjom zajmującym się windykacją należności i obrotem wierzytelnościami.

Przetwarzanie odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody przez zaufane podmioty Państwa danych osobowych, które udostępniane są w historii przeglądania strony i sklepu internetowego, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę aktywności na stronie internetowej w tym na umieszczanie znaczników internetowych, w tym cookies) na Państwa urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, ww. dane mogą być udostępniane naszym zaufanym partnerom.

Lista zaufanych partnerów:

  • Google Analytics: Więcej informacji na temat Google Analytics, w tym o tym, jak działa i jakie dane zbiera, można znaleźć na stronie: tools.google.com. Jeśli chcesz zablokować śledzenie przez Google Analytics, możesz zainstalować dodatek do przeglądarki, taki jak „Google Analytics Opt-out Browser Add-on”, dostępny na tools.google.com. Pomaga on użytkownikom chronić ich prywatność, uniemożliwiając Google Analytics zbieranie danych o ich aktywności online.

  • Facebook: Więcej informacji na temat polityki prywatności, ustawień reklam i sposobu zarządzania danymi osobowymi na Facebooku można znaleźć na stronie: www.facebook.com. Znajdziesz tam szczegóły dotyczące tego, jak Facebook gromadzi, wykorzystuje i udostępnia dane użytkowników, a także opcje umożliwiające kontrolę nad swoimi ustawieniami prywatności.

  • Microsoft: Więcej informacji na temat polityki prywatności Microsoft, w tym szczegółów dotyczących gromadzenia, przetwarzania i ochrony danych osobowych, można znaleźć na stronie: privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement. Strona ta zawiera obszerne wyjaśnienia dotyczące używania plików cookie, technologii analitycznych i opcji zarządzania danymi przez użytkowników.

  • Cynet: Więcej informacji na temat polityki prywatności Cynet, w tym tego, jak firma gromadzi, wykorzystuje i chroni dane osobowe, można znaleźć na stronie: www.cynet.com. Cynet zbiera informacje, takie jak adresy IP, w celu analizy ryzyka i oszustw oraz optymalizacji swojej witryny. Firma udostępnia dane osobowe stronom trzecim w celach związanych z doświadczeniem klienta, marketingiem i analizą, ale użytkownicy mogą zażądać modyfikacji lub usunięcia swoich danych, kontaktując się z Cynet. Szczegóły dotyczące tych procesów oraz praw użytkowników są dostępne w polityce prywatności na ich stronie internetowej.

Niniejszy dokument został opublikowany dnia: 17.12.2024 r.